Raporty Końcowe stanowią podstawę do podjęcia przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego decyzji w sprawie podjęcia działań profilaktycznych.
Tabela zawiera informacje w oparciu o prowadzony przez Państwową Komisje Badania Wypadków Lotniczych rejestr. Znaleźć tu można informacje o rodzaju zdarzenia, dacie, miejscu oraz rodzaju i typie statku powietrznego

...

Najnowsze informacje
„Laser to nie zabawka” – rusza ogólnopolska kampania społeczna Urzędu Lotnictwa Cywilnego przeciw oślepianiu pilotów laserem

Raport jest dokumentem prezentującym stanowisko Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych dotyczące okoliczności zdarzenia lotniczego, jego przyczyn i zaleceń dotyczących bezpieczeństwa, które zostało sporządzone na podstawie informacji znanych w dniu jego sporządzenia. Proces badania zdarzenia lotniczego nie może być traktowany jako ostatecznie zakończony. Badanie może zostać wznowione w razie ujawnienia nowych informacji lub zastosowania nowych technik badawczych, które mogą mieć wpływ na inne, niż zawarte w raporcie, sformułowanie przyczyn, okoliczności i zaleceń dotyczących bezpieczeństwa. Badanie zdarzeń lotniczych przeprowadzone jest jedynie w celach profilaktycznych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa międzynarodowego, Unii Europejskiej i krajowego. Badanie zostało przeprowadzone bez konieczności stosowania prawnej procedury dowodowej, obowiązującej w postępowaniach innych organów zobowiązywanych do podejmowania działań w związku z zaistnieniem zdarzenia lotniczego. Komisja nie orzeka co do winy i odpowiedzialności. Sformułowania zawarte w raporcie, w związku z art. 5 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010 w sprawie badania wypadków i incydentów w lotnictwie cywilnym oraz zapobiegania im […] oraz art. 134 ustawy - Prawo lotnicze, nie mogą być traktowane jako wskazanie winnych lub odpowiedzialnych za zaistniałe zdarzenie. W związku z powyższym wszelkie formy wykorzystania raportu do celów innych niż zapobieganie wypadkom i incydentom lotniczym, może prowadzić do błędnych wniosków i interpretacji. Raport został sporządzony w języku polskim. Inne wersje językowe mogą być przygotowywane jedynie w celach informacyjnych.

Rodzaj zdarzenia: Wypadek
Data zdarzenia: 2018-01-10
Miejsce zdarzenia: EPWA
Rodzaj, typ statku powietrznego: Bombardier DHC-8-402
Dowódca statku powietrznego: Pilot samolotowy liniowy - ATPL(A)
Liczba ofiar / rodzaj obrażeń:

Śmiertelne

0

Poważne

0

Lekkie

0

Bez obrażeń

63

 
Nadzorujący badanie: Andrzej Lewandowski
Podmiot badający: PKBWL
Zalecenia: W trakcie konsultacji z adresatem
Adresat zaleceń: Operator
Data wydania oświadczenia: 2020-01-10

 

Linki

          Wzór Raportu Końcowego         Urząd Lotnictwa Cywilnego Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego ENCASIA           Adresy...

Opublikowano: 10-08-2020

Czytaj więcej

Europejskie Sympozjum Spadochronowe

W dniach 5-7 marca 2020 w Ożarowie Mazowieckim koło Warszawy odbyło się Europejskie Sympozjum Spadochronowe. Wzięło w nim udział 330 osób ze środowiska międzynarodowego, zainteresowanych tematyką spadochornową. W ramach szerzenia kultury bezpieczeństwa...

Opublikowano: 12-03-2020

Czytaj więcej

Szkolenie metodyczno-zawodowe w Cetniewie

W ostatnim tygodniu lutego br. Centralny Ośrodek Sportu Cetniewo we Władysławowie gościł szefów szkolenia aeroklubów regionalnych. Na zaproszenie organizatora - Aeroklubu Polskiego - w szkoleniu metodyczno-zawodowym wzięli udział członkowie PKBWL,...

Opublikowano: 12-03-2020

Czytaj więcej

Komunikat Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych

Komunikat Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych z dnia 5 lutego 2020 r. w sprawie zapoznania z Raportem Końcowym z wypadku PKBWL nr 981/14 z dnia 5 lipca 2014 r. Działając zgodnie z art. 15 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i...

Opublikowano: 05-02-2020

Czytaj więcej

Szkolenie paralotniowe 3-6 grudnia 2019 r.

  W dniach 3-6 grudnia 2019 r. członkowie PKBWL wzięli udział w szkoleniu paralotniowym. Szkolenie miało charakter stacjonarny i odbywało się w ośrodku Górskiej Szkoły Szybowcowej Żar. Wykłady teoretyczne prowadzone były przez doświadczonych...

Opublikowano: 04-02-2020

Czytaj więcej