Raporty Końcowe stanowią podstawę do podjęcia przez Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego decyzji w sprawie podjęcia działań profilaktycznych.
Tabela zawiera informacje w oparciu o prowadzony przez Państwową Komisje Badania Wypadków Lotniczych rejestr. Znaleźć tu można informacje o rodzaju zdarzenia, dacie, miejscu oraz rodzaju i typie statku powietrznego

...

Najnowsze informacje
„Laser to nie zabawka” – rusza ogólnopolska kampania społeczna Urzędu Lotnictwa Cywilnego przeciw oślepianiu pilotów laserem
Zalecenie z raportu wstępnego nr 2022/2076_EN

Treść zalecenia: Recommendation No. 1/2022/2076 for CA.TECNAM S.R.L - Tecnam P2008 ? JC manufacturer The occurrence on the Tecnam P2008 - JC aircraft on 6 May 2022 is of significant importance for safety. The main factor determining the high probability of the recurrence of an incident similar to the investigated incident is damage to the thread of the bolts resulting from interaction with mating elements (hinges and washers) during normal operation, and this probability increases with increasing time of operation. The current scope of service does not provide for the disassembly of the bolts and thus makes it impossible to check their mechanical condition on an ongoing basis. The Bulletin No SB 298-CS recommending bolts replacement eliminates the cause of malfunctions, but it is not mandatory and therefore it has not been implemented on all concerned airplanes. Consequently, SCAAI recommends that the aircraft manufacturer, changes the status of the Bulletin No SB 298 - CS to mandatory.
Data zdarzenia: 2022-05-06