WYPADEK (ACCIDENT) - 2017/1166
samolot (airplane)
Cessna 150
Mielec (EPML)
2017-06-11
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Cessna 150
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-GCC
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Mielec (EPML)
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2017-06-11
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- WYPADEK (ACCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Pilot samolotowy PPL(A)
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
W trakcie lądowania pod słońce pilot przyziemił samolot prawdopodobnie bez wytrzymania i ze zwiększoną prędkością na trzy punkty. Samolot odbił się na wysokość około 2 m, wystąpił tzw. „kangur” i niewielkie odchylenie od kierunku lądowania, a następnie samolot ponownie przyziemił na przednią goleń podwozia czego skutkiem było jej złamanie. Dalej samolot ślizgał się na kadłubie po nawierzchni drogi startowej i zatrzymał po około 70 m, co spowodowało uszkodzenie śmigła oraz przedniej i centralnej części kadłuba. Pilot z pasażerem opuścili samolot, nie odnosząc żadnych obrażeń. Przyczyna zdarzenia: Prawdopodobne przyziemienie samolotu bez wytrzymania na trzy punkty i nieumiejętne poprawianie lądowania z kangurem.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution