POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2024-0056
samolot (airplane)
Airbus, A-321-200N-271N
Kraków (EPKK)
2024-07-24
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Airbus, A-321-200N-271N
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- 9H-WBU
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Kraków (EPKK)
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2024-07-24
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- 05:54
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Wizz Air
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- >5700
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS
-
STRESZCZENIE
SUMMARY
Podczas wznoszenia po starcie na wysokości około 6000 ft wystąpiły wibracje silnika, a następnie silnik wyłączył się. Kapitan samolotu podjął decyzję o powrocie na lotnisko startu i zgłosił komunikat PAN PAN. Silnik pozostawał wyłączony przez pozostałą część lotu. Podejście do lądowania i lądowanie przebiegły bez zakłóceń.
DOKUMENTY
RECORDS
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -