POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2019/3533
samolot (airplane)
MCDONNELL DOUGLAS - MD11-F
FIR WAW / EPWA
2019-08-15
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- MCDONNELL DOUGLAS - MD11-F
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- N270UP
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- FIR WAW / EPWA
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2019-08-15
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- UNITED PARCEL SERVICE
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- >5700
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
-
W trakcie lotu z EDDK do EPWA, na wysokości przelotowej FL330 załoga zaobserwowała alert: FADEC MAINT, ENG 2. Załoga wykonała listę kontrolną FADEC MAINT z QRH w celu zabezpieczenia silnika. Pomimo wykonania w/w listy sprawdzającej, piloci odnotowali brak wskazań przepływu paliwa. W trakcie zniżania do lotniska EPWA odnotowano spadek obrotów i wyłączenie się silnika nr 2. Piloci wykonali listę sprawdzającą: ENGINE SHUT DOWN IN FLIGHT. Załoga zgłosiła kontroli ruchu lotniczego sytuację niebezpieczną. Lądowanie na pasie RWY 33 odbyło się w asyście służb ratunkowych. Po wylądowaniu i opuszczeniu samolotu RWY 33 drogą kołowania SIERRA 2, kontroler TWR przekazał załodze informację o wydobywających się płomieniach z wylotu silnika nr 2. Mimo braku potwierdzenia przez załogę wskazań dotyczących pożaru silnika nr 2, piloci wykonali czynności związane z gaszeniem pożaru silnika nr 2. Dodatkowo Lotnicza Straż Pożarna przystąpiła do gaszenia pożaru z zewnątrz.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution