POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2024-0118
samolot (airplane) / samolot (airplane) / samolot (airplane)
AIRBUS A321 / Piper PA34 / AIRBUS A321
TMA Warszawa
2024-10-10
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane) / samolot (airplane) / samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- AIRBUS A321 / Piper PA34 / AIRBUS A321
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- HA-LTF / SP-TUE / HA-LXS
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- TMA Warszawa
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2024-10-10
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- 10:42
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Wizz Air / OKL Rzeszów / Wizz Air
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- >5700
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS
-
STRESZCZENIE
SUMMARY
Przekazanie przez ATC załodze samolotu instrukcji o zniżaniu bez jego wcześniejszej identyfikacji. Po korekcie instrukcji samoloty były po minięciu jednak było za wcześnie na zniżanie wobec czego uaktywnił się alarm STCA i miało miejsce naruszenie separacji.
DOKUMENTY
RECORDS
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -