POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2025-0010
samolot (airplane)
EMBRAER > ERJ190 > 100 > 100STD/EMBRAER > ERJ170 > 200 > 200LR /
CTR EPWA
2025-03-25
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- EMBRAER > ERJ190 > 100 > 100STD/EMBRAER > ERJ170 > 200 > 200LR /
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-LMD
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- CTR EPWA
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2025-03-25
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- 07:03
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- PLL LOT
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- >5700
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- otwarte (open)
-
Podczas wznoszenia po starcie załoga samolotu na ATIS usłyszała o obowiązywaniu procedury LVP i RVR na planowanym lotnisku lądowania. Podczas dolotu, zniżeniu do FL 150 i 30 min holdingu oraz poprawie RVR do 225 m, załoga podjęła decyzję o wykonaniu podejścia do lądowania. W trakcie podejścia i ponownym pogorszeniu się RVR załoga wykonała odejście na drugi krąg i odeszła na lotnisko zapasowe zgłaszając komunikat MAY DAY FUEL. Lądowanie na lotnisku zapasowym wykonane bez następstw.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -