POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2025-0010

samolot (airplane)

EMBRAER > ERJ190 > 100 > 100STD/EMBRAER > ERJ170 > 200 > 200LR /

CTR EPWA

2025-03-25

Kategoria Statku Powietrznego
Aircraft Category
samolot (airplane)
Typ Statku Powietrznego
Aircraft Type
EMBRAER > ERJ190 > 100 > 100STD/EMBRAER > ERJ170 > 200 > 200LR /
Znaki Rozpoznawcze
Aircraft Registration Marks
SP-LMD
Miejsce Zdarzenia
Occurrence Place
CTR EPWA
Data Zdarzenia
Occurrence Date
2025-03-25
Czas zdarzenia (LMT)
Occurrence Time (LMT)
07:03
Klasyfikacja Zdarzenia
Occurrence Class
POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
Aircraft Operator/User
PLL LOT
Masa Statku Powietrznego
MTOW
>5700
Poziom Obrażeń
Injury Level
brak (none)
Podmiot Badający
Investigation Authority
PKBWL
Status Badania
Investigation Status
otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS

-

STRESZCZENIE
SUMMARY

Podczas wznoszenia po starcie załoga samolotu na ATIS usłyszała o obowiązywaniu procedury LVP i RVR na planowanym lotnisku lądowania. Podczas dolotu, zniżeniu do FL 150 i 30 min holdingu oraz poprawie RVR do 225 m, załoga podjęła decyzję o wykonaniu podejścia do lądowania. W trakcie podejścia i ponownym pogorszeniu się RVR załoga wykonała odejście na drugi krąg i odeszła na lotnisko zapasowe zgłaszając komunikat MAY DAY FUEL. Lądowanie na lotnisku zapasowym wykonane bez następstw.

DOKUMENTY
RECORDS
Raport Wstępny
Preliminary Report
-
Oświadczenie Tymczasowe
Interim Statement
-
Raport Końcowy
Final Report
-
Uchwała
Resolution
-