INCYDENT (INCIDENT) - 2025-0022
samolot (airplane)
BOEING, 737-86N
EPKT-OBBI
2025-04-04
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- BOEING, 737-86N
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-ESL
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- EPKT-OBBI
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2025-04-04
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- INCYDENT (INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- EnterAir
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- >5700
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- otwarte (open)
-
W trakcie rejsu przewidywana ilość paliwa stale spadała pomimo pełnej zgodności z trasą, profilem pionowym lotu, braku odchyleń pogodowych oraz zezwolenia na bezpośrednie "trasowanie" otrzymane po odlocie z lotniska startu. Przed zniżaniem do lądowania przewidywana ilość paliwa była mniejsza o około jedną tonę - poniżej wymaganej minimalnej ilości paliwa określonej w OFP. Skutkowało to zgłoszeniem przez załogę samolotu „Minimum paliwa”. Lądowanie wykonane bezpiecznie bez następstw.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -