INCYDENT (INCIDENT) - 2025-0022

samolot (airplane)

BOEING, 737-86N

EPKT-OBBI

2025-04-04

Kategoria Statku Powietrznego
Aircraft Category
samolot (airplane)
Typ Statku Powietrznego
Aircraft Type
BOEING, 737-86N
Znaki Rozpoznawcze
Aircraft Registration Marks
SP-ESL
Miejsce Zdarzenia
Occurrence Place
EPKT-OBBI
Data Zdarzenia
Occurrence Date
2025-04-04
Czas zdarzenia (LMT)
Occurrence Time (LMT)
-
Klasyfikacja Zdarzenia
Occurrence Class
INCYDENT (INCIDENT)
Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
Aircraft Operator/User
EnterAir
Masa Statku Powietrznego
MTOW
>5700
Poziom Obrażeń
Injury Level
brak (none)
Podmiot Badający
Investigation Authority
PKBWL
Status Badania
Investigation Status
otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS

-

STRESZCZENIE
SUMMARY

W trakcie rejsu przewidywana ilość paliwa stale spadała pomimo pełnej zgodności z trasą, profilem pionowym lotu, braku odchyleń pogodowych oraz zezwolenia na bezpośrednie "trasowanie" otrzymane po odlocie z lotniska startu. Przed zniżaniem do lądowania przewidywana ilość paliwa była mniejsza o około jedną tonę - poniżej wymaganej minimalnej ilości paliwa określonej w OFP. Skutkowało to zgłoszeniem przez załogę samolotu „Minimum paliwa”. Lądowanie wykonane bezpiecznie bez następstw.

DOKUMENTY
RECORDS
Raport Wstępny
Preliminary Report
-
Oświadczenie Tymczasowe
Interim Statement
-
Raport Końcowy
Final Report
-
Uchwała
Resolution
-