INCYDENT (INCIDENT) - 2025-0025
samolot ULM (ultralight airplane)
CTLSi Turbo Experimental
TMA EPKK
2025-05-14
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot ULM (ultralight airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- CTLSi Turbo Experimental
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-SMED
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- TMA EPKK
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2025-05-14
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- 19:51
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- INCYDENT (INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Prywatny (Private)
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS
-
STRESZCZENIE
SUMMARY
W trakcie wykonywania lotu zmiana przez pilota warunków VFR na IFR i wznoszenie do FL 250. Następnie nie wykonywanie przez załogę samolotu zezwolenia wydanego przez kontrolera ruchu lotniczego (ATC) oraz częściowo nieczytelna łączność. Po odzyskaniu poprawnej łączności radiowej zniżanie i bezpieczne lądowanie.
DOKUMENTY
RECORDS
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -