INCYDENT (INCIDENT) - 2025-0025

samolot ULM (ultralight airplane)

CTLSi Turbo Experimental

TMA EPKK

2025-05-14

Kategoria Statku Powietrznego
Aircraft Category
samolot ULM (ultralight airplane)
Typ Statku Powietrznego
Aircraft Type
CTLSi Turbo Experimental
Znaki Rozpoznawcze
Aircraft Registration Marks
SP-SMED
Miejsce Zdarzenia
Occurrence Place
TMA EPKK
Data Zdarzenia
Occurrence Date
2025-05-14
Czas zdarzenia (LMT)
Occurrence Time (LMT)
19:51
Klasyfikacja Zdarzenia
Occurrence Class
INCYDENT (INCIDENT)
Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
Aircraft Operator/User
Prywatny (Private)
Masa Statku Powietrznego
MTOW
<2250
Poziom Obrażeń
Injury Level
brak (none)
Podmiot Badający
Investigation Authority
PKBWL
Status Badania
Investigation Status
otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS

-

STRESZCZENIE
SUMMARY

W trakcie wykonywania lotu zmiana przez pilota warunków VFR na IFR i wznoszenie do FL 250. Następnie nie wykonywanie przez załogę samolotu zezwolenia wydanego przez kontrolera ruchu lotniczego (ATC) oraz częściowo nieczytelna łączność. Po odzyskaniu poprawnej łączności radiowej zniżanie i bezpieczne lądowanie.

DOKUMENTY
RECORDS
Raport Wstępny
Preliminary Report
-
Oświadczenie Tymczasowe
Interim Statement
-
Raport Końcowy
Final Report
-
Uchwała
Resolution
-