W dniu 29.08.2019 załoga w składzie instruktor – pilot (egzaminator LKE) oraz pilot z licencją PPL(A) wykonywała lot egzaminacyjny do licencji CPL(A).
Start nastąpił z lotniska Mielec o godzinie 07:02 (wszystkie czasy w raporcie są podane w LMT). Podczas wykonywania symulowanej awarii silnika na kręgu nadlotniskowym w Krośnie, nastąpiło zahaczenie śmigłem o nawierzchnię lotniska, czego załoga nie zauważyła, wykonała odejście na drugi krąg
i kontynuowała lot do lotniska startu. Lądowanie na lotnisku Mielec nastąpiło o godzinie 08:12. Po zakołowaniu na miejsce parkingowe i wyłączeniu silnika załoga wykonała przegląd samolotu i stwierdziła, że końcówki trzech łopat śmigła zostały uszkodzone. Samolot został przekazany służbom technicznym
do oceny stanu silnika. Załoga w wyniku zdarzenia nie odniosła obrażeń.
Przyczyny zdarzenia:
1) Niewłaściwe monitorowanie czynności wykonywanych przez egzaminowanego pilota w trakcie symulacji awarii silnika – brak kontroli sygnalizacji wypuszczonego podwozia,
2) Luźny przewód elektryczny, który powodował zwarcie w instalacji zabezpieczenia układu sygnalizacji podwozia – brak sygnalizacji wypuszczonego podwozia.
Raport końcowy o nr 2019/3852 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.