W dniu 25.10.2020 r. o godz. 15:45 pilot samolotu ultralekkiego Pipistrel Taurus 503 wystartował do lotu z podróżnym na pokładzie. Lot odbywał się w promieniu 20 km od miejsca startu – lądowiska Stary Wielisław. Po około 45 min lotu pilot skierował samolot do lądowania. Lotem ślizgowym wszedł do pozycji z wiatrem do RWY 33, a następnie wykonał trzeci zakręt. Czwarty zakręt wykonał na niewielkiej wysokości, z wyślizgiem. Po wyprowadzeniu z zakrętu, kiedy samolot przelatywał nad drogą znajdującą się przed progiem pasa, pilot zwiększył kąt natarcia, doszło do nadmiernego spadku prędkości i przeciągnięcia. Samolot zderzył się z ziemią w odległości około 20 m od progu pasa. Pierwszy kontakt nastąpił prawą końcówką skrzydła, następnie przednią częścią kadłuba i wskutek działania siły bezwładności ukręcony został ogon samolotu.
Przyczyny zdarzenia:
1) Niewłaściwe zaplanowanie podejścia do lądowania,
2) Doprowadzenie do nadmiernego spadku prędkości na prostej do lądowania.
Raport końcowy o nr 2020/3401 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.