POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2019/3533

samolot (airplane)

MCDONNELL DOUGLAS - MD11-F

FIR WAW / EPWA

2019-08-15

Kategoria Statku Powietrznego
Aircraft Category
samolot (airplane)
Typ Statku Powietrznego
Aircraft Type
MCDONNELL DOUGLAS - MD11-F
Znaki Rozpoznawcze
Aircraft Registration Marks
N270UP
Miejsce Zdarzenia
Occurrence Place
FIR WAW / EPWA
Data Zdarzenia
Occurrence Date
2019-08-15
Czas zdarzenia (LMT)
Occurrence Time (LMT)
-
Klasyfikacja Zdarzenia
Occurrence Class
POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
Aircraft Operator/User
UNITED PARCEL SERVICE
Masa Statku Powietrznego
MTOW
>5700
Poziom Obrażeń
Injury Level
brak (none)
Podmiot Badający
Investigation Authority
PKBWL
Status Badania
Investigation Status
zakończone (closed)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS

-

STRESZCZENIE
SUMMARY

W trakcie lotu z EDDK do EPWA, na wysokości przelotowej FL330 załoga zaobserwowała alert: FADEC MAINT, ENG 2. Załoga wykonała listę kontrolną FADEC MAINT z QRH w celu zabezpieczenia silnika. Pomimo wykonania w/w listy sprawdzającej, piloci odnotowali brak wskazań przepływu paliwa. W trakcie zniżania do lotniska EPWA odnotowano spadek obrotów i wyłączenie się silnika nr 2. Piloci wykonali listę sprawdzającą: ENGINE SHUT DOWN IN FLIGHT. Załoga zgłosiła kontroli ruchu lotniczego sytuację niebezpieczną. Lądowanie na pasie RWY 33 odbyło się w asyście służb ratunkowych. Po wylądowaniu i opuszczeniu samolotu RWY 33 drogą kołowania SIERRA 2, kontroler TWR przekazał załodze informację o wydobywających się płomieniach z wylotu silnika nr 2. Mimo braku potwierdzenia przez załogę wskazań dotyczących pożaru silnika nr 2, piloci wykonali czynności związane z gaszeniem pożaru silnika nr 2. Dodatkowo Lotnicza Straż Pożarna przystąpiła do gaszenia pożaru z zewnątrz.

DOKUMENTY
RECORDS
Raport Wstępny
Preliminary Report
-
Oświadczenie Tymczasowe
Interim Statement
-
Raport Końcowy
Final Report
-
Uchwała
Resolution