INCYDENT (INCIDENT) - 2022/0810
samolot (airplane)
TECNAM, P-2006 T
Warszawa-Modlin (EPMO)
2022-02-27
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- TECNAM, P-2006 T
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-MMB
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Warszawa-Modlin (EPMO)
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2022-02-27
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- INCYDENT (INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- VENTUM AIR
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
-
W dniu 27 lutego 2022 r., załoga w składzie uczeń wraz z instruktorem, odbywała lot samolotem Tecnam P2006T (znaki rejestracyjne: SP-MMB) w ramach szkolenia praktycznego do licencji CPL(A). Zaplanowano start i lądowanie na lotnisku Warszawa-Babice (EPBC) oraz serię lotów po kręgu nad lotniskiem Warszawa-Modlin (EPMO). Podczas podejścia do pasa 08 EPMO, załoga zauważyła brak wskazań o wypuszczeniu podwozia. Załoga poprosiła TWR EPMO o potwierdzenie, czy podwozie jest wypuszczone. TWR potwierdziła brak wypuszczonego podwozia. Załoga odleciała nad punkt UNIFORM, gdzie wypuściła podwozie sposobem awaryjnym. Po wypuszczeniu podwozia załoga przeleciała nad pasem celem potwierdzenia wypuszczenia. TWR EPMO potwierdziła wypuszczenie. Następnie załoga wykonała przelot z wypuszczonym podwoziem do EPBC, gdzie samolot bezpiecznie wylądował. Lądowanie oraz kołowanie do hangaru przebiegły prawidłowo.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution