POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2024-0091
samolot (airplane)
CESSNA, 152
Nałęczów
2024-08-21
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- CESSNA, 152
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-WLC
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Nałęczów
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2024-08-21
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- 16:40
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- NAVCOM SYSTEMS FLY Sp. z o.o
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
-
W dniu 21 sierpnia 2024 r. o godzinie 16:03 załoga w składzie instruktor i uczeń pilot rozpoczęła lot nawigacyjny po trasie zamkniętej EPSL-EPSL statkiem powietrznym Cessna 152 o znakach rejestracyjnych SP-WLC należącym do Navcom Systems Sp. z o.o. Sp.k. Po około 30 minutach lotu, instruktor zgłosił niedyspozycję i nagłe pogorszenie samopoczucia. Podjął decyzję o przerwaniu lotu i lądowaniu na lotnisku EPLB. Poinformowano FIS Warszawa o zaistniałej sytuacji i poproszono o obecność służb medycznych na lotnisku lądowania. Po lądowaniu, które nastąpiło o godzinie 16:57, instruktorowi udzielono pomocy medycznej. Nie stwierdzono bezpośredniego zagrożenia życia. Instruktor oświadczył, że tego dnia rozpoczął czynności lotnicze o godzinie 09:00 i przed lotem, w którym zaistniało zdarzenie wykonał dwa loty w łącznym czasie 3 godzin i 50 minut.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution