POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2024-0091

samolot (airplane)

CESSNA, 152

Nałęczów

2024-08-21

Kategoria Statku Powietrznego
Aircraft Category
samolot (airplane)
Typ Statku Powietrznego
Aircraft Type
CESSNA, 152
Znaki Rozpoznawcze
Aircraft Registration Marks
SP-WLC
Miejsce Zdarzenia
Occurrence Place
Nałęczów
Data Zdarzenia
Occurrence Date
2024-08-21
Czas zdarzenia (LMT)
Occurrence Time (LMT)
16:40
Klasyfikacja Zdarzenia
Occurrence Class
POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
Aircraft Operator/User
NAVCOM SYSTEMS FLY Sp. z o.o
Masa Statku Powietrznego
MTOW
<2250
Poziom Obrażeń
Injury Level
brak (none)
Podmiot Badający
Investigation Authority
PKBWL
Status Badania
Investigation Status
zakończone (closed)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS

-

STRESZCZENIE
SUMMARY

W dniu 21 sierpnia 2024 r. o godzinie 16:03 załoga w składzie instruktor i uczeń pilot rozpoczęła lot nawigacyjny po trasie zamkniętej EPSL-EPSL statkiem powietrznym Cessna 152 o znakach rejestracyjnych SP-WLC należącym do Navcom Systems Sp. z o.o. Sp.k. Po około 30 minutach lotu, instruktor zgłosił niedyspozycję i nagłe pogorszenie samopoczucia. Podjął decyzję o przerwaniu lotu i lądowaniu na lotnisku EPLB. Poinformowano FIS Warszawa o zaistniałej sytuacji i poproszono o obecność służb medycznych na lotnisku lądowania. Po lądowaniu, które nastąpiło o godzinie 16:57, instruktorowi udzielono pomocy medycznej. Nie stwierdzono bezpośredniego zagrożenia życia. Instruktor oświadczył, że tego dnia rozpoczął czynności lotnicze o godzinie 09:00 i przed lotem, w którym zaistniało zdarzenie wykonał dwa loty w łącznym czasie 3 godzin i 50 minut.

DOKUMENTY
RECORDS
Raport Wstępny
Preliminary Report
-
Oświadczenie Tymczasowe
Interim Statement
-
Raport Końcowy
Final Report
-
Uchwała
Resolution