POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2025-0067

samolot(airplane)

Canadair, CL600 2B16

EPMO

2025-06-12

Kategoria Statku Powietrznego
Aircraft Category
samolot(airplane)
Typ Statku Powietrznego
Aircraft Type
Canadair, CL600 2B16
Znaki Rozpoznawcze
Aircraft Registration Marks
SP-AMC
Miejsce Zdarzenia
Occurrence Place
EPMO
Data Zdarzenia
Occurrence Date
2025-06-12
Czas zdarzenia (LMT)
Occurrence Time (LMT)
-
Klasyfikacja Zdarzenia
Occurrence Class
POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
Aircraft Operator/User
AMC Aviation
Masa Statku Powietrznego
MTOW
>5700
Poziom Obrażeń
Injury Level
-
Podmiot Badający
Investigation Authority
PKBWL
Status Badania
Investigation Status
otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS

-

STRESZCZENIE
SUMMARY

Podczas lotu z EPMO do LIRP, krótko po starcie, na wysokości około 1500 stóp załoga wykryła zapach przypominający spaleniznę elektryczną w kabinie pilotów. W związku z podejrzeniem awarii systemu elektrycznego załoga przerwała wznoszenie na wysokości 5000 stóp, założyła maski tlenowe oraz rozpoczęła procedury powrotu na lotnisko EPMO. Podejście zostało wykonane w trybie RMP na pas 26, lądowanie przebiegło bez incydentów.

DOKUMENTY
RECORDS
Raport Wstępny
Preliminary Report
-
Oświadczenie Tymczasowe
Interim Statement
-
Raport Końcowy
Final Report
-
Uchwała
Resolution
-