POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2025-0103
samolot (airplane)
Tecnam, P2006T, Tecnam, P2002JF
EPKA
2025-07-24
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Tecnam, P2006T, Tecnam, P2002JF
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-OBS/SP-AKA
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- EPKA
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2025-07-24
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- 16:56
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Bartolini/Aeroklub Kielecki
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- brak (none)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- otwarte (open)
ZALECENIA BEZPIECZEŃSTWA
SAFETY RECOMMENDATIONS
-
STRESZCZENIE
SUMMARY
W locie trasowym uczeń-pilot z instruktorem po dolocie do lotniska podchodził do lądowania mając w zasięgu wzroku inny ruch. Wcześniej próba nawiązania łączności z lotniskiem nie powiodła się. W międzyczasie inny samolot na tej samej częstotliwości zgłosił „PAN PAN imitacja awarii silnika”. Na tym etapie lotu korespondencję radiową oraz stery przejął instruktor. Załoga wykonująca imitację awarii silnika podczas wznoszenia po wykonanym manewrze wykonała zakręt w kierunku przeciwnym, co spowodowało utratę separacji do około 100 stóp.
DOKUMENTY
RECORDS
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -