Zgłaszanie zdarzeń lotniczych

Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych uprzejmie przypomina, że o zdarzeniu lotniczym powiadamia się Komisję niezwłocznie po jego zaistnieniu.

Powiadomienia dokonuje się przy użyciu każdego dostępnego środka łączności – z uwagi na konieczność podjęcia działań, Komisja prosi o powiadamianie za pośrednictwem telefonu alarmowego + 48 500 233 233.

Zdarzenia zgłaszane niezwłocznie po ich zaistnieniu za pośrednictwem telefonu alarmowego obejmują przede wszystkim:

  1. Wypadki lotnicze – zdarzenie, w którym nastąpiło uszkodzenie statku powietrznego i/lub obrażenia ciała (poważne lub śmiertelne) lub statek powietrzny zaginął;
  2. Poważne incydenty lotnicze – zdarzenie, które nieomal doprowadziło do wypadku lotniczego.

Niezależnie od zgłoszenia dokonanego telefonicznie każde zdarzenie obejmujące: wypadek lotniczy, poważny incydent lotniczy czy incydent lotniczy podlega raportowaniu do systemu ECCAIRS2 w terminie nie później niż 72 godziny od jego zaistnienia.

Definicje wypadku lotniczego, poważnego incydentu lotniczego, incydentu lotniczego czy zdarzenia lotniczego można znaleźć w:

  • Załączniku 13 do Konwencji o międzynarodowym lotnictwie cywilnym
  • rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 996/2010
  • rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 376/2014
  • ustawie – Prawo lotnicze

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content