W dniu 21.11.2021 r. pilot zamierzał wykonywać loty z prywatnego tymczasowego lądowiska (zwanego dalej lądowiskiem), nieopodal miejscowości Łęg Tarnowski. Do lotu przygotował motoparalotnię wyposażoną w skrzydło Nucleon Cabrio 42 o maksymalnej masie startowej 310 kg, z dwumiejscowym wózkiem Zenith, z zabudowanym 100-konnym silnikiem z trójłopatowym śmigłem w układzie pchającym.
Start odbywał się z łąki, zaadaptowanej na lądowisko (wałowana nawierzchnia, koszona trawa, wskaźnik kierunku wiatru, brak przeszkód na kierunku startu). Ponieważ lądowisko znajduje się bezpośrednio przy posesji pilota, przygotował on motoparalotnię do lotu obok swojego domu. Pokołował na miejsce z którego zamierzał rozpocząć rozbieg, wyłączył silnik, wysiadł z wózka i rozłożył skrzydło motoparalotni. Następnie wykonał przegląd przed startem. Sprawdził wózek motoparalotni, napęd, ułożenie linek i skrzydła na ziemi. Założył kombinezon i zgłosił telefonicznie do FIS7 zamiar wykonania lotu. Po zajęciu miejsca w wózku (na przednim siedzeniu), zapiął pas bezpieczeństwa i sprawdził działanie pomp paliwa. Uruchomił rozgrzany już silnik i rozpoczął rozbieg (na kierunku południowym, w osi lądowiska). Podczas rozpędzania oraz po oderwaniu od ziemi, pomimo prób pilota aby utrzymać kierunek lotu, motoparalotnia zakręcała w prawo. W trakcie wznoszenia skrzydło motoparalotni zostało przeciągnięte w prawym zakręcie. Pilot zredukował obroty silnika do minimum, a chwilę później
motoparalotnia zderzyła się z ziemią. Z uwagi na podejrzenie urazu kręgosłupa pilot nie opuścił wózka o własnych siłach – został przetransportowany do karetki przez ratowników pogotowia oraz straż pożarną. Pożar nie wystąpił.
Przyczyna zdarzenia: Utrzymująca się deformacja skrzydła, spowodowana zaczepieniem jednej z linek nośnych o uchwyt tzw. speed-systemu motoparalotni.
Czynnik sprzyjający: Zinterpretowanie przez pilota utraty kierunku podczas rozbiegu jako skutku oddziaływania bocznego wiatru oraz momentu od śmigła.
Po zakończeniu badania Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie zaproponowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Raport końcowy o nr 2021/5115 z badania niniejszego wypadku znajduje się w następującym linku.