W dniu 30.06.2022 r. pilot samolotu AT-3 R100 o znakach rozpoznawczych SP-PBC wykonywał trasowy lot szkolny w ramach szkolenia do licencji ATPL(A). Po około 1 godz. 40 min. od startu silnik samolotu wyłączył się, a próby uruchomienia go okazały się nieskuteczne. Pilot został zmuszony do lądowania w pagórkowatym terenie przygodnym. Podczas lądowania ze stokiem samolot uderzył w miedzę, w wyniku czego został poważnie uszkodzony. Pilot nie odniósł obrażeń.
W trakcie badania PKBWL ustaliła następującą przyczynę wypadku lotniczego: Wyłączenie się silnika w locie z powodu braku paliwa w zbiorniku, na który ustawiono zasilanie.
Czynniki sprzyjające:
1) Lądowanie w terenie pagórkowatym na kierunku „ze stokiem”.
2) Próba lądowania pod wiatr, przy bardzo słabym wietrze wiejącym z kierunków zmiennych.
3) Trudny teren i brak wiedzy pilota o zasadach lądowania pod stok.
4) Stres pilota spowodowany nagłym wyłączeniem się silnika w trakcie lotu, działanie pilota w deficycie czasu.
5) Zmiana decyzji o lądowaniu w ostatniej fazie podejścia.
6) Nieprawidłowa ilość paliwa ustawiona na przepływomierzu lewego zbiornika przed lotem, co spowodowało jego nieprawidłowe wskazania podczas lotu oraz po wylądowaniu.
7) Zerwane pokrętło sterowania zaworem zbiornika paliwa w skrzydle prawym.
Raport końcowy o nr 2022/3434 z badania niniejszego wypadku znajduje się w następującym linku.
Raport końcowy PKBWL – wypadek, spadochron typu Wingsuit/model Squirrel Freak 3, Elbląg, 10/06/2023
W dniu 10 czerwca 2023 roku, na terenie lotniska Aeroklubu Elbląskiego odbywały się loty na zrzut skoczków spadochronowych.