
W trakcie badania PKBWL ustaliła następującą przyczynę wypadku lotniczego: Wyłączenie się silnika w locie z powodu braku paliwa w zbiorniku, na który ustawiono zasilanie.
Czynniki sprzyjające:
1) Lądowanie w terenie pagórkowatym na kierunku „ze stokiem”.
2) Próba lądowania pod wiatr, przy bardzo słabym wietrze wiejącym z kierunków zmiennych.
3) Trudny teren i brak wiedzy pilota o zasadach lądowania pod stok.
4) Stres pilota spowodowany nagłym wyłączeniem się silnika w trakcie lotu, działanie pilota w deficycie czasu.
5) Zmiana decyzji o lądowaniu w ostatniej fazie podejścia.
6) Nieprawidłowa ilość paliwa ustawiona na przepływomierzu lewego zbiornika przed lotem, co spowodowało jego nieprawidłowe wskazania podczas lotu oraz po wylądowaniu.
7) Zerwane pokrętło sterowania zaworem zbiornika paliwa w skrzydle prawym.
Raport końcowy o nr 2022/3434 z badania niniejszego wypadku znajduje się w następującym linku.