26.05.2020 r. na lotnisku w Rybniku (EPRG) pilot samolotu ultralekkiego wykonał loty po kręgu i do strefy w celu sprawdzenia samolotu po długim postoju (około 45 dni). W trakcie lotu w strefie na wysokości 3500 ft pilot sprawdził działanie klap (na wszystkich pozycjach) oraz działanie regulatora obrotów śmigła. Po zakończeniu strefy pilot wylądował na kierunku pasa startowego 300°. Po zakończonym dobiegu, kiedy chciał opuścić pas startowy samolot nie reagował na wychylenie steru kierunku. W trakcie kołowania pod hangar pilot sterował samolotem przy użyciu różnicowych hamulców kół. Po opuszczeniu kabiny pilot stwierdził, że nos samolotu znajduje się niżej niż zwykle, a końcówki łopat śmigła są uszkodzone. W trakcie zdarzenia pilot nie odniósł żadnych obrażeń ciała. Uszkodzona została goleń przedniego podwozia, śmigło samolotu oraz popękały laminatowe elementy w okolicy mocowania przedniej goleni podwozia.
Przyczyna zdarzenia: Pęknięcie zmęczeniowe goleni podwozia przedniego na granicy połączenia spawanego w okolicy górnego mocowania.
Czynniki sprzyjające zaistnieniu zdarzenia: Osłabienie wytrzymałości materiału w okolicy spoiny, do którego doszło na skutek miejscowego przegrzania materiału w trakcie spawania.
Raport końcowy nr 2020/1276 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.