Samolot SP-FZY wykonywał piąty lot szkolny po kręgu, który miał się zakończyć pełnym lądowaniem. W tym samym czasie pilot samolotu SP-AKW wykonywał lot z podróżnym na pokładzie, z zamiarem wykonania lewego kręgu i lądowania na celność na pasie 26. Żaden z pilotów nie zgłosił prostej do lądowania. W końcowej fazie podejścia do lądowania samolot SP-AKW, przelatując na samolotem SP-FZY zaczepił kołem o jego śmigło.
W wyniku zdarzenia uszkodzone zostało śmigło samolotu SP-FZY oraz urwane zostało lewe koło samolotu SP-AKW.
Przyczyny wypadku:
1) Brak korespondencji radiowej z samolotów informującej o wyjściu na „prostą do lądowania”, skutkującej utratą separacji pomiędzy nimi,
2) Niewłaściwa obserwacja przestrzeni przez załogi statków powietrznych w locie po kręgu.
Czynniki sprzyjające:
1) Wykonanie niestandardowych kręgów nadlotniskowych przez pilotów,
2) Rozproszona uwaga rozmową z podróżnym pilota SP-AKW,
3) Wykonywanie podejścia treningowego na celność lądowania (z przesuniętym punktem przyziemienia) przez pilota samolotu SP-AKW.
Raport końcowy nr 2020/3377 w sprawie niniejszego wypadku znajduje się w następującym linku.