W dniu 3.06.2020 r. po wykonanych lotach egzaminacyjnych, pilot wraz z towarzyszącym mu egzaminatorem wykonali przebazowanie śmigłowca
z lądowiska Ferrari w Katowicach na lotnisko Katowice Muchowiec. Zamiarem pilota było wykonanie kilku kręgów treningowych z lądowaniami.
Po trzecim kręgu, z uwagi na zajętą przestrzeń pasa betonowego EPKM, śmigłowiec wykonał dolot do równoległego pasa trawiastego z zamiarem podlotu
do portu. Zbyt bliska odległość do wyłożonych na murawie płóciennych znaków startowych, skutkowała ich zassaniem i kolizją z wirnikiem głównym. Podmuch wyrwał z ziemi metalowe szpile mocujące, które były związane z płótnem i zadecydowały o charakterze i rozmiarze uszkodzeń.
W następstwie zdarzenia pilot odczuł silne wibracje na drążku Sterowym i zadecydował o natychmiastowym lądowaniu, które przebiegło bez trudności.
Po wyłączeniu zespołu napędowego i opuszczeniu kabiny obecni na pokładzie stwierdzili uszkodzenie jednej z łopat wirnika głównego.
Przyczyna zdarzenia: Zbyt mała odległość przelotu śmigłowca od wyłożonych na murawie płóciennych znaków startowych, co spowodowało ich poderwanie i kolizję z wirnikiem.
Raport końcowy nr 2020/1321 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.