W dniu zdarzenia wykonywano loty szkolne w rejonie lotniska EPMO. Po prawie 2 godzinach lotu o godzinie 16:26 LMT, w trakcie podejścia do lądowania,
po zmniejszeniu obrotów silnika pilot stwierdził nierównomierną jego pracę – co objawiało się samoczynną zmianą obrotów w zakresie od 1000 do 2000 rpm. Pilot zwiększył obroty silnika do 2300 rpm oraz włączył podgrzew gaźnika. Po tych czynnościach, silnik ponownie zaczął pracować równomiernie. Na prostej do lądowania na RWY 08 pilot zgłosił sytuację niebezpieczną, podając komunikat „MAYDAY, MAYDAY, MAYDAY”, po czym otrzymał zezwolenie na podejście do lądowania jako numer 1. Dyżurny Operacyjny Portu Lotniczego ogłosił dla służb lotniskowych alarm – „PEŁNE ZAGROŻENIE”. W związku z ogłoszonym alarmem wóz LSRG nr 3, znajdujący się na PPS1, pozostał na zajmowanym stanowisku w pełnej gotowości, aby zabezpieczać lądowanie SP-MAA. Pilot wykonał podejście do lądowania na zwiększonych obrotach silnika. Na krótkiej prostej, w bezpiecznej odległości od progu pasa, pilot zredukował obroty – silnik pracował równomiernie. Lądowanie przebiegło prawidłowo. Po wylądowaniu SP-MAA, ze strażnicy LSRG wyjechał wóz nr 2, który zatrzymał się przed strażnicą, a jego załoga w pełnej gotowości obserwowała samolot, który przekołował na wybraną płytę postojową. Interwencja LSRG nie była potrzebna.
Przyczyna zdarzenia: Przyczyną nierównomiernej pracy silnika podczas lotu było niezablokowanie dźwigni pompki zastrzykowej paliwa.
Raport końcowy o nr 2019/1452 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.