W trakcie szkolenia do licencji PPL(A) załoga w składzie pilot-instruktor oraz uczeń – pilot wykonywała loty po kręgu. W trakcie podchodzenia do lądowania
w czwartym kręgu samolot przyziemił na lewym skraju pasa startowego i po odbiciu wypadł poza pas startowy na część trawiastą, gdzie nastąpiło kolejne przyziemienie i odbicie. W trakcie kolejnego przyziemienia na części trawiastej oderwana została goleń podwozia. Następnie, samolot po ponownym odbiciu przyziemił około 90 m od pasa startowego. W następstwie lądowania samolot został poważnie uszkodzony. Załoga opuściła statek powietrzny o własnych siłach nie odnosząc obrażeń.
Przyczyny wypadku:
1) Spóźniona reakcja instruktora na odchylenie samolotu od osi pasa w końcowej fazie lądowania,
2) Spóźniona decyzja o przerwaniu lądowania i odejściu na drugi krąg,
3) Nieprawidłowe czynności podczas wykonywania procedury przejścia na drugi krąg.
Czynnik sprzyjający: Warunki atmosferyczne mogły mieć wpływ na zaistnienie zdarzenia.
Raport końcowy o nr 2019/2087 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.