POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2019/0436
samolot (airplane)
BOEING, 777-200LR
Warszawa (EPWA)
2019-02-15
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- BOEING, 777-200LR
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- 4X-ECC
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Warszawa (EPWA)
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2019-02-15
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Pilot samolotowy ATPL(A)
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- >5700
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
Na dzień 14 lutego 2019 r. na godzinę 23:00 LMT zaplanowano lot nr LY234 samolotu Boeing 777-258 o znakach rejestracyjnych 4X-ECC na trasie EPWA-LLBG. Lot miał status lotu HEAD a całość operacji odbywała się na wojskowej płycie lotniska EPWA. Załoga przybyła na stanowisko postojowe w zaplanowanym czasie aby wykonać standardowe procedury w ramach przygotowana samolotu do lotu. Kapitan samolotu przed wejściem na pokład ustalił z koordynatorem operacji, że w takcie wypychania/podciągania zostaną uruchomione oba silniki samolotu. Pasażerowie lotu przybyli z opóźnieniem i o godzinie 23:55 LMT zaczęli zajmować miejsca w samolocie. Przed rozpoczęciem operacji wypychania samolotu, koordynator operacji, operator ciągnika holowniczego i wojskowy koordynator ruchu naziemnego ustalili, iż samolot zostanie wypchnięty, a następnie podciągnięty po łuku w prawo i ustawiony przodem do wjazdu w drogę kołowania TWYZ3. Wypychanie samolotu rozpoczęło się zgodnie z planem. Po przejechaniu kilkudziesięciu metrów (w trakcie wypyc
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- Uchwała
- Resolution
- -