WYPADEK (ACCIDENT) - 2019/4305
dron (UAV/RPAS)
BSP/Dron
Gdynia Chwarzno-Wiczlino
2019-09-20
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- dron (UAV/RPAS)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- BSP/Dron
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-YRBA
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Gdynia Chwarzno-Wiczlino
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2019-09-20
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- WYPADEK (ACCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- operator UAVO w trakcie egzaminu
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
Ośrodek Airborn: 1) Zmienić instrukcję BSP w taki sposób, aby wyeliminować czynniki sprzyjające popełnianiu błędów poprzez: a. analizę wykonywania poszczególnych czynności i dokładne określenie czynności manualnych służących zabezpieczeniu przed przypadkowym startem; b. jednoznaczne określenie położenia konsoli sterującej podczas realizacji czynności przygotowania do lotu, a w szczególności czynności odbezpieczania (w odniesieniu do punktu 17.10. a. instrukcji BSP); 2) Opracować i wdrożyć do działalności szkoleniowej ośrodka programy i procedury zapewniające bezpośredni nadzór instruktorski nad wykonywaniem przez szkolonych czynności wymagających zachowania szczególnej ostrożności, a w tym nad czynnością odbezpieczania BSP. Urząd Lotnictwa Cywilnego: 1) W porozumieniu z Polską Agencją Żeglugi Powietrznej określić zasady wykonywania symulowanych lotów BVLOS na potrzeby prowadzenia egzaminów do uprawnień BVLOS. 2) Rozpowszechnić informację wśród użytkowników BSP T-34 dotyczącą konieczności dokonania weryfikacji instrukcji BSP zgodnie z zaleceniem dla Ośrodka Airborn (p. 17.1).
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- -
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- Uchwała
- Resolution
- -