WYPADEK (ACCIDENT) - 2020/0228
samolot (airplane)
Aero AT-3R100
Marki / Warszawa
2020-01-21
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Aero AT-3R100
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-RWC
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Marki / Warszawa
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2020-01-21
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- WYPADEK (ACCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Instruktor pilot samolotowy
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- lekki (minor)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
1. Dla wariantu samolotu ze zbiornikami paliwa w skrzydłach uaktualnić treść Rozdziału 4, pkt 4.4.2. Instrukcji Użytkowania w Locie ATL3.03 Uzupełnienie nr 76 z października 2018 r., usuwając polecenie Zbiornik paliwa ? poziom paliwa i zamknięcie korka wlewu ? SPRAWDZIĆ z podpunktu (3)(4) Przednia część kadłuba na str. 4-6 oraz wprowadzić polecenia o identycznej treści w podpunktach (2) Lewe skrzydło na str. 4-6 i (7) Prawe skrzydło na str. 4-7. 2. Rozważyć uzupełnienie Rozdziału 3 Procedury awaryjne ww. Instrukcji Użytkowania w Locie o procedurę postępowania w przypadku utraty korka skrzydłowego zbiornika paliwa podczas lotu.
W dniu 21 stycznia 2020 r. o godz. 17:40 LMT załoga kobieca pilot-instruktor i uczeń-pilot wystartowała na samolocie AT-3R100 do lotu zapoznawczego w nocy wg zad.V/1 wg Programu szkolenia samolotowego do licencji zawodowej. Samolot został skierowany do strefy nad Wyszkowem. Lot w strefie był wykonywany na wysokości ok. 2000 ft. W trakcie wykonywania lotu w strefie zauważono nienormalne wskazania paliwomierzy: w lewym zbiorniku było ok 22 litrów paliwa, a prawy zbiornik był cały czas pełny. Po chwili załoga stwierdziła brak korka paliwa w prawym skrzydle przy dalszym szybkim spadku poziomu paliwa w lewym zbiorniku. Instruktor podjęła decyzję o powrocie na lotnisko. Po ok. 51 minutach lotu silnik się zatrzymał, a próby jego uruchomienia nie powiodły się. Samolot lądował przymusowo na lesie w okolicy m. Marki k/Warszawy. Samolot został zniszczony, ale nie zapalił się. Załoga odniosła drobne obrażenia i o własnych siłach opuściła samolot. W prawym zbiorniku paliwomierz do końca pokazywał 50 l ? pełny zb
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- Uchwała
- Resolution