WYPADEK (ACCIDENT) - 2020/1766
samolot (airplane)
Tecnam P2006T
EPBY
2020-07-14
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Tecnam P2006T
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-KEY
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- EPBY
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2020-07-14
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- WYPADEK (ACCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- śmiertelny (fatal)
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
W dniu 14 lipca 2020 roku załoga w składzie: pilot-instruktor oraz uczeń-pilot wykonywali lot szkolny w ramach szkolenia ME samolotem wielosilnikowym Tecnam P2006T o znakach rejestracyjnych SP-KEY. Start do strefy pilotażu z lotniska Bydgoszcz (EPBY) nastąpił o godz. 07:31 hrs UTC. Około godz. 08.10 hrs UTC samolot Tecnam P2006T, (SP-KEY) podchodził do lądowania na lotnisku Bydgoszcz (EPBY) na pas 08. Po zgłoszeniu pozycji na prostej otrzymał zezwolenie na lądowanie, a pilot poprosił o wykonanie ladowania z przyziemieniem (T&Go) lub niski przelot (Low Pass) i otrzymał zezwolenie z wieży kontroli lotów na niski przelot (LowPass). Po wykonanym LowPass samolot Tecnam P2006T, SP-KEY na małej prędkości (wg obserwacji kontrolera lotów) i z dużym kątem natarcia skrzydła wykonał odlot z kursem pasa bez wznoszenia. Po kilku sekundach i wyraźnych oznakach przeciągnięcia przy małej wysokości lotu samolot wykonał skręt na prawe skrzydło i zderzył się z ziemią. W wyniku zderzenia z ziemią samolot Tecnam P2006T, SP-KEY ule
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- -
- Uchwała
- Resolution
- -