WYPADEK (ACCIDENT) - 2020/3656
samolot (airplane)
Cessna C-150
Brzóza / Kozienice
2020-11-24
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Cessna C-150
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-KHD
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Brzóza / Kozienice
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2020-11-24
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- WYPADEK (ACCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
Ośrodki szkolenia lotniczego: 1) Przeprowadzić dodatkowe szkolenie teoretyczne z personelem lotniczym ośrodków szkolenia w zakresie specyfiki lotów w warunkach jesienno-zimowych z uwzględnieniem możliwości wystąpienia oblodzenia gaźnika, rozpoznawania objawów oblodzenia oraz czynności, które należy podjąć po jego wystąpieniu. 2) Zmienić procedurę wznawiania po przerwie w lotach – przed kontynuacją kolejnych etapów szkolenia przez ucznia-pilota z ukończonym zadaniem I należy uwzględnić wykonanie samodzielnych kręgów nadlotniskowych pod nadzorem instruktora. Decyzję o ilości lotów podejmuje kierownik szkolenia po konsultacji z instruktorem prowadzącym.
1) Start do lotu po trasie o godzinie 8:57 LMT;2) Nawiązanie łączności z FIS EPWA;3) Obniżenie wysokości lotu do około 1100 ft;4) Zaobserwowanie problemów z silnikiem;5) Zgłoszenie problemów do FIS EPWA;6) Lądowanie awaryjne w terenie przygodnym;7) Kapotaż samolotu.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- Uchwała
- Resolution