Dotychczasowe działania podjęte przez zespół badawczy PKBWL
W związku z prowadzonym badaniem wypadku przeprowadzono liczne testy, analizy i ekspertyzy w zakresie:
a) dokumentacji operacyjnej samolotu;
b) dokumentacji technicznej i zagadnień technicznych;
c) zagadnień dotyczących pilota.
W ramach prowadzonych badań i ekspertyz PKBWL zwróciła się do:
a) Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz Dowódcy 32 Bazy Lotnictwa Taktycznego o przekazanie zapisów radarowych lotu;
b) producenta śmigieł MT-Propeller Entwicklung GmbH o pomoc w ustaleniu kąta natarcia łopat śmigieł w chwili wypadku;
c) NTSB w celu odzyskania danych z urządzenia GARMIN GND530;
d) producenta silników firmy Honeywell Engines o ekspertyzę silników.
W trakcie badania zdarzenia zespół badawczy PKBWL wykonał następujące czynności badawcze:
a) oględziny miejsca wypadku wraz z wykonaniem dokumentacji fotograficznej;
b) przesłuchanie świadków wypadku, w tym właściciela samolotu;
c) analizę zapisów lotu zarejestrowanych przez monitoring lotniskowy, oraz monitoring domów w pobliżu miejsca wypadku;
d) analizę danych radarowych;
e) analizę sytuacji ruchowej na lotnisku w Piotrkowie Trybunalskim;
f) analizę dźwięku;
g) analizę dokumentacji technicznej;
h) analizę dokumentów pilota;
i) analizę Instrukcji Użytkowania w Locie w zakresie procedur podejścia do lądowania;
j) zapoznanie się z własnościami pilotażowymi samolotu SKYVAN SC-7, w tym próbę powtórzenia trasy lotu;
k) oględziny silników samolotu z wykorzystaniem boroskopii.
Na aktualnym etapie badania wypadku lotniczego, PKBWL nie sformułowała zaleceń bezpieczeństwa:
Zespół Badawczy PKBWL nadal prowadzi badanie przedmiotowego wypadku w celu określenia przyczyn i okoliczności jego zaistnienia. Szczegółowe
informacje zostaną zawarte w Raporcie Końcowym, który zostanie opublikowany po zakończeniu czynności badawczych.
Pełny tekst oświadczenia tymczasowego z badania wypadku lotniczego nr 2022/5134 znajduje się w następującym linku.