Samolot wystartował do lotu po trasie EPWA – EPPO o godz.12:04 UTC1. Parametry obu silników od momentu uruchomienia do zajęcia wysokości przelotowej FL180 były prawidłowe. Osiem minut po osiągnięciu poziomu przelotowego, silnik nr 2 zaczął pracować nieprawidłowo. Wartość TRQ spadła do zera, wskazania temperatury silnika zaczęły zmieniać się skokowo. Niesymetryczna praca silników doprowadziła do przechylenia się samolotu na prawą stronę około 6° przy włączonym AP. CPT rozłączył AP i przejął manualnie sterowanie samolotem. O godz. 12:22:35, gdy temperatura ITT osiągnęła 981°C pojawiła się na CWP sygnalizacja MASTER WARNING „CHECK FIRE DETECT”. Pożar silnika zauważyli również pasażerowie. Równocześnie nastąpiło silne szarpnięcie samolotu. Załoga rozpoczęła wykonywanie MEMORY ITEMS do Listy Kontrolnej „ENGINE FAILURE/FIRE/SHUTDOWN”. Załoga po wykonaniu czynności Listy Kontrolnej stwierdziła, że pożar został ugaszony. Załoga przekazała przez radio depeszę MAYDAY, zgłosiła do TWR Poznań stan w niebezpieczeństwie (pożar silnika nr 2) oraz poinformowała o lądowaniu na lotnisku EPPO i poprosiła o asystę straży pożarnej do lądowania. Jednocześnie na polecenie kapitana rozpoczęto przygotowanie pasażerów do awaryjnej ewakuacji. Lądowanie odbyło się na jednym silniku, bez następstw o godz. 12:48. Awaryjna ewakuacja pasażerów odbyła się tylko przez lewe drzwi. Ewakuacja przebiegła sprawnie.
Przyczyna zdarzenia: Zmęczeniowe uszkodzenie łożyska nr 8 w postaci zaawansowanych złuszczeń powierzchni tocznych wałków oraz deformacji
i pęknięć bieżni.
Raport końcowy nr 2019/4048 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.