Dnia 5.07.2020 r. uczeń wraz z instruktorem wystartowali z lotniska w Toruniu (EPTO) do lotu szkolnego po trasie. Podczas powrotu z trasy, po około godzinnym locie i wejściu w ATZ EPTO instruktor nawiązał łączność z FIS Gdańsk i poinformował o zakończeniu trasy. Po około 3 minutach, zarówno uczeń jak i instruktor zauważyli nierównomierną pracę silnika oraz poczuli silne wibracje. Instruktor przejął sterowanie samolotem i wybrał miejsce do lądowania zapobiegawczego. Na polecenie instruktora, uczeń wypuścił klapy oraz prowadził obserwację w celu poszukiwania ewentualnych przeszkód w rejonie wybranego miejsca lądowania. Lądowanie przebiegło bez przeszkód, a osoby na jego pokładzie nie doznały obrażeń. Po opuszczeniu kabiny samolotu uczeń oraz instruktor stwierdzili brak końcówki (długości około 15 cm) jednej z dwóch łopat śmigła.
Przyczyny zdarzenia:
1) Bezpośrednią przyczyną zdarzenia było oderwanie się w locie końcówki (długości około 15 cm) jednej z dwóch łopat śmigła samolotu, co spowodowało
wibracje zespołu napędowego, w wyniku czego instruktor podjął decyzję o wykonaniu lądowania zapobiegawczego,
2) Pierwotną przyczyną zdarzenia był najprawdopodobniej karb geometryczny spowodowany uderzeniem w łopatę śmigła twardym, ostrym przedmiotem.
Raport końcowy nr 2020/1612 z badania przedmiotowego wypadku znajduje się w następującym linku.