W dniu 3.08.2021 r. instruktor wraz z uczniem wykonali przelot samolotem ultralekkim z lądowiska Tarnów na lotnisko w Łososinie Dolnej (EPNL). Po serii lądowań w Łososinie, instruktor zdecydował o powrocie na lądowisko startu. W trakcie zniżania do lądowania, w odległości około 2 km od lądowiska w Tarnowie na wysokości 1800 ft AGL, doszło do zatrzymania pracy silnika. Samolot znajdował się nad miejscowością Tarnowiec. Instruktor przejął sterowanie i kilkukrotnie próbował uruchomić silnik. Silnik podejmował pracę na kilka sekund i ponownie gasł. W związku z malejącą wysokością, instruktor przerwał próby uruchomienia silnika i podjął decyzję lądowania awaryjnego na wybranej łące. Po przyziemieniu w końcowej fazie dobiegu samolot wytoczył się na podmokłą, niewykoszoną część łąki. Widelec goleni przedniego podwozia został oderwany od śrub mocujących. Spowodowało to pochylenie samolotu, złamanie łopat śmigła i oparcie się przedniej części samolotu na miękkim podłożu pola. W trakcie lądowania załoga nie odniosła żadnych obrażeń ciała i samodzielnie opuściła kabinę samolotu.
Na miejsce zdarzenia przybył patrol Policji, który po wykonaniu czynności służbowych zabezpieczył samolot do dalszego postępowania. W wyniku zdarzenia samolot został znacznie uszkodzony.
Przyczyna zdarzenia: Niedrożność instalacji paliwowej spowodowana oleistą substancją, nagromadzoną na filtrze odstojnika paliwa.
PKBWL po zakończeniu badania nie zaproponowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Raport końcowy o nr 2021/2641 z badania niniejszego poważnego incydentu znajduje się w następującym linku.