POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT) - 2020/3377
samolot (airplane) / samolot (airplane)
Cessna 152 / Cessna 152
Rudniki (EPRU)
2020-10-23
- Kategoria Statku Powietrznego
- Aircraft Category
- samolot (airplane) / samolot (airplane)
- Typ Statku Powietrznego
- Aircraft Type
- Cessna 152 / Cessna 152
- Znaki Rozpoznawcze
- Aircraft Registration Marks
- SP-FZY
- Miejsce Zdarzenia
- Occurrence Place
- Rudniki (EPRU)
- Data Zdarzenia
- Occurrence Date
- 2020-10-23
- Czas zdarzenia (LMT)
- Occurrence Time (LMT)
- -
- Klasyfikacja Zdarzenia
- Occurrence Class
- POWAŻNY INCYDENT (SERIOUS INCIDENT)
- Operator/Użytkownik Statku Powietrznego
- Aircraft Operator/User
- Pilot samolotowy PPL(A) / Instruktor
- Masa Statku Powietrznego
- MTOW
- <2250
- Poziom Obrażeń
- Injury Level
- Podmiot Badający
- Investigation Authority
- PKBWL
- Status Badania
- Investigation Status
- zakończone (closed)
Samolot C152 SP-FZY wykonywał piąty lot szkolny po kręgu, który miał się zakończyć pełnym lądowaniem. W tym samym czasie SP-AKW wykonywał lot po kręgu z podróżnym na pokładzie, z zamiarem wykonania lądowania na celność na pasie 26. Żaden z pilotów nie zgłosił prostej do lądowania. W końcowej fazie dobiegu samolotu SP-FZY samolot SP-AKW będąc jeszcze w powietrzu zaczepił kołem o śmigło samolotu SP-FZY.W wyniku zdarzenia uszkodzone zostało śmigło samolotu SP-FZY oraz urwane zostało lewe koło samolotu SP-AKW.
- Raport Wstępny
- Preliminary Report
- Oświadczenie Tymczasowe
- Interim Statement
- -
- Raport Końcowy
- Final Report
- Uchwała
- Resolution