W dniu 9.05.2021 r. grupa trzech samolotów ultralekkich wylądowała na lądowisku w Milewie. Po krótkim postoju, dwa z nich odleciały. Jako ostatni, z zamiarem powrotu do Płocka, rozpoczął rozbieg samolot EV-97 Eurostar.
W trakcie rozpędzania samolot wjechał w rozległe, rozjeżdżone przez poprzedników zastoisko wody i rozmiękczonej ziemi. Na skutek zmniejszonej przyczepności opon do podłoża (aquaplaning), momentu odśmigłowego oraz nieumiejętnego poprawiania kierunku rozbiegu, nastąpiła znaczna utrata kierunku w lewo, w stronę stawu i zabudowań lądowiska. Rozpędzający się na pełnej mocy startowej samolot, ominął staw a następnie uderzył skrzydłem w naroże budynku. Wykonał pełny obrót wokół osi pionowej i zatrzymał się na ogrodzeniu posesji, uszkadzając je. Silnik samolotu zgasł, pożar nie wystąpił. Zarówno pilot jak i osoba postronna, przebywająca w miejscu uderzenia w budynek, nie odnieśli obrażeń.
Przyczyna zdarzenia:
1. Nieopanowanie sterowania samolotem podczas rozbiegu i po utracie kierunku;
2. Brak decyzji o przerwaniu startu po utracie kierunku podczas rozbiegu do startu.
Czynniki sprzyjające zaistnieniu zdarzenia lotniczego:
1) Brak rozpoznania przez pilota warunków terenowych do lądowania i startu na lądowisku;
2) Niedostateczny przegląd przedstartowy kabiny samolotu oraz nieprzemyślenie postępowania w przypadku konieczności przerwania startu.
Po zakończeniu badania Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie zaproponowała zaleceń dotyczących bezpieczeństwa.
Raport końcowy o nr 2021/1052 z badania niniejszego incydentu znajduje się w następującym linku.