Zakończone badania PKBWL – luty 2023

NR/ STATEK POWIETRZNYKLASA*PRZYCZYNARAPORT KOŃCOWY/
UCHWAŁA
2021/3431 samolot
Cessna 172M
PIBłąd w technice pilotażu na nieprawidłowym wykonaniu procedury konwojer.  https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-3431/
2022/2133 samoloty:
Tecnam P2008-JC, F-16, F-16
PI1) Niewłaściwa analiza przez pilota samolotu Tecnam danych o aktywności elementów przestrzeni powietrznej. 2) Nieprzekazanie przez FIS załodze samolotu Tecnam informacji o aktywności MRT na trasie lotu.  https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-2133/
2022/6680 samolot
Diamond-DA42-NG
PI1) Niewykonanie listy kontrolnej przed lądowaniem. 2) Niesprawdzenie prawidłowego wypuszczenia i zablokowania  podwozia.  https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-6680/
2021/4292 samoloty:
Cessna 152 x2
I1) Utrata kontaktu wzrokowego z samolotem poprzedzającym w okolicach trzeciego zakrętu kręgu nadlotniskowego. 2) Niewłaściwa analiza ruchu w rejonie lotniska.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-4292/
2019/2149 samolot
Boeing 737-800
I1) Krótkotrwałe nieprawidłowe wskazania stanu hermetyzacji kabiny pomimo sprawności systemu. 2) Niewłaściwe wykonanie z pamięci przez załogę kokpitową czynności w sytuacji „CABIN ALTITUDE WARNING / RAPID DEPRESSURISATION”.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-2149/
2018/3935 samolot
PA 44-180T
SEMINOLE
IPrzyczyną zdarzenia było niewłaściwe rozłożenie uwagi przez pilota w kabinie podczas kołowania samolotu.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2018-3935/
2018/3258 samolot
AT-3 R100
IPrzyczyną zdarzenia był start z zamkniętymi zasłonkami wlotu powietrza.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2018-3258/

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content