Zakończone badania PKBWL – październik 2023

Nr PKBWLStatek powietrznyKlasaPrzyczyna/-yRK/Uchwała
2019/2199samolot
Jak-52
W1) niedostateczny bieżący trening w lotach akrobacyjnych;
2) brak odpowiedniego wypoczynku pilota przed podjęciem czynności lotniczych;
3) wysoka temperatura otoczenia;
4) utrata świadomości sytuacyjnej prawdopodobnie w wyniku osłabienia organizmu.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-2199/
2023-0043balon
Cameron Z340 HL
PI1) Lądowanie w warunkach zapadającego zmierzchu, przy ograniczonej widzialności.
2) Błąd pilota polegający na założeniu, że pomiędzy słupami energetycznymi nie ma rozciągniętych przewodów.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0043/
2023-0047spadochron
Equinox 259
WBrak symetrycznego odhamowania linek sterowniczych spadochronu przez ucznia – skoczka.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0047/
2023-0049samolot
Cessna 152
PIPrzyczyną zapłonu oparów paliwa w przedziale silnikowym było uruchamianie silnika w sposób niezgodny z Instrukcją użytkowania samolotu.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0049/
2023-0065szybowiec
KR-03A Puchatek
W1) Błąd ucznia-pilota polegający otwarciu pełnych hamulców aerodynamicznych w trakcie podejścia do lądowania;
2) Nieprawidłowa reakcja ucznia-pilota na polecenie instruktora.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0065/
2023-0069samolot
Fly Synthesis
STORCH CL
WNie została określona na tym etapie badania (raport wstępny).https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0069/
2023-0072samolot
ZLIN 526 F
PINajprawdopodobniej pilot potrącił łokciem lub przedramieniem lewej ręki dźwignię na końcu popychacza awaryjnego zrzutu kabiny w trakcie zniżania.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0072/

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content