Nr PKBWL | Statek powietrzny | Klasa | Przyczyna/-y | RK/Uchwała |
---|---|---|---|---|
2019/3126 | samolot Airbus A320/200-231 | I | Brak świadomości sytuacyjnej załogi samolotu, która nie zapoznała się z aktualnymi ograniczeniami na lotnisku (NOTAM oraz SUP AIP mówiący o skróceniu długości drogi startowej oraz zamknięciu dróg kołowania TWY NOVEMBER 2 i NOVEMBER 3). | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-3126/ |
2019/3361 | samoloty: Tecnam P2008-JC; Cessna 152 | PI | 1) Zwiększenie wysokości lotu samolotu Cessna. 2) Niewłaściwa obserwacja przestrzeni powietrznej przez załogę samolotu Cessna. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-3361/ |
2019/4781 | samoloty: Tecnam P2006T; Piper PA 34 | PI | Niewłaściwa ocena sytuacji ruchowej w kręgu nadlotniskowym przez załogę samolotu Piper. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-4781/ |
2022/2455 | samoloty: Boeing 737-800; Cessna 525 | I | Podjęcie decyzji o kołowaniu obok innego samolotu znajdującego się na skrzyżowaniu TWY A3 i S3. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-2455/ |
2023-0012 | samolot Boeing 737-8AS | I | Usterka techniczna. Pęknięcie uszczelnienia SEAL PRESSURE, które w połączeniu z brakiem RIGHT AIR CONDITION PACK (dopuszczenie przed wylotem) spowodowało wzrost wysokości kabinowej. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0012/ |
2023-0033 | samolot Tecnam P2008-JC | PI | Powiększające się pęknięcie goleni w wyniku kolejnych jej obciążeń w następstwie pęknięcia pierwotnego, którego czasu/momentu powstania nie można było określić. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0033/ |
2023-0036 | motoszybowiec Diamond HK-36 R Super Dimona | PI | 1) Nieprawidłowa reakcja szkolonego pilota na odbicie się motoszybowca po przyziemieniu, polegająca na niezabezpieczeniu kąta szybowania. 2) Nieprawidłowe użycie hamulców aerodynamicznych. 3) Spóźniona reakcja instruktora na błędy szkolonego pilota. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0036/ |
2023-0041 | szybowiec SZD-51-1 Junior | PI | 1) Lądowanie szybowca w terenie przygodnym w wysokiej uprawie; 2) Zahaczenie skrzydłem o wysoką uprawę i wykonanie cyrkla. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0041/ |
2023-0056 | samolot Cessna 152 | PI | 1) Błąd ucznia-pilota polegający na braku załamania w fazie lądowania, co skutkowało odbiciem się samolotu od ziemi – kangurem; 2) Nieprawidłowe poprawianie błędu (kangura) w trakcie lądowania. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0056/ |
Komunikat PKBWL dot. raportu końcowego o nr 2019/3243
Informujemy o zakończeniu wznowionego badania wypadku skoczków spadochronowych, do którego doszło 5 sierpnia 2019 r. w rejonie lotniska Kołobrzeg-Bagicz (EPKG)