Zakończone badania PKBWL – wrzesień 2023

Nr PKBWLStatek powietrznyKlasaPrzyczyna/-yRK/Uchwała
2019/3126samolot
Airbus
A320/200-231
IBrak świadomości sytuacyjnej załogi samolotu, która nie zapoznała się z aktualnymi ograniczeniami na lotnisku (NOTAM oraz SUP AIP mówiący o skróceniu długości drogi startowej oraz zamknięciu dróg kołowania TWY NOVEMBER 2 i NOVEMBER 3).https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-3126/
2019/3361samoloty:
Tecnam
P2008-JC;
Cessna 152
PI1) Zwiększenie wysokości lotu samolotu Cessna.
2) Niewłaściwa obserwacja przestrzeni powietrznej przez załogę samolotu Cessna.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-3361/
2019/4781samoloty:
Tecnam
P2006T;
Piper PA 34
PINiewłaściwa ocena sytuacji ruchowej w kręgu nadlotniskowym przez załogę samolotu Piper.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-4781/
2022/2455samoloty:
Boeing
737-800;
Cessna 525
IPodjęcie decyzji o kołowaniu obok innego samolotu znajdującego się na skrzyżowaniu TWY A3 i S3.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-2455/
2023-0012samolot
Boeing
737-8AS
IUsterka techniczna. Pęknięcie uszczelnienia SEAL PRESSURE, które w połączeniu z brakiem RIGHT AIR CONDITION PACK (dopuszczenie przed wylotem) spowodowało wzrost wysokości kabinowej.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0012/
2023-0033samolot
Tecnam
P2008-JC
PIPowiększające się pęknięcie goleni w wyniku kolejnych jej obciążeń w następstwie pęknięcia pierwotnego, którego czasu/momentu powstania nie można było określić.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0033/
2023-0036motoszybowiec
Diamond HK-36 R Super Dimona
PI1) Nieprawidłowa reakcja szkolonego pilota na odbicie się motoszybowca po przyziemieniu, polegająca na niezabezpieczeniu kąta szybowania.
2) Nieprawidłowe użycie hamulców aerodynamicznych.
3) Spóźniona reakcja instruktora na błędy szkolonego pilota.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0036/
2023-0041szybowiec
SZD-51-1
Junior
PI1) Lądowanie szybowca w terenie przygodnym w wysokiej uprawie;
2) Zahaczenie skrzydłem o wysoką uprawę i wykonanie cyrkla.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0041/
2023-0056samolot
Cessna 152
PI1) Błąd ucznia-pilota polegający na braku załamania w fazie lądowania, co skutkowało odbiciem się samolotu od ziemi – kangurem;
2) Nieprawidłowe poprawianie błędu (kangura) w trakcie lądowania.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0056/

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content