Zakończone badania PKBWL – listopad 2023

Nr PKBWLStatek powietrznyKlasaPrzyczyna/-yRK/Uchwała
2022/2456samolot
Tecnam P2006T
PIPrzyczyną zdarzenia było zastosowanie przez producenta samolotu Tecnam P2006T niewłaściwych elementów w układzie wypuszczania i chowania podwozia samolotu.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-2456/
2023-0020szybowiec
PZL KR-3 Puchatek
PIBłąd w technice lądowania polegający na:
1) zbyt wysokim wyrównaniu szybowca w trakcie lądowania;
2) zbyt gwałtownym dociągnięciu drążka sterowego na siebie w trakcie wytrzymania.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0020/
2023-0024samolot
Zenair CH 601
WWykonanie przez pilota startu na przeciążonym samolocie, przy prawdopodobnie zmniejszonej mocy silnika wskutek oblodzenia gaźników.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0024/
2023-0044szybowiec
Rolladen-Schneider LS-4
W1) Zbyt późno podjęta decyzja o lądowaniu w terenie przygodnym.
2) Brak przelotu nad terenem wybranym do lądowania, w celu sprawdzenia czy nadaje się on do wykonania lądowania.
3) Przetoczenie się szybowca przez niewidoczne w trakcie dobiegu zagłębienie w ziemi
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0044/
2023-0048samolot
Tecnam P2006T
PI1) Brak wypuszczenia podwozia do lądowania;
2) Niewłaściwe wykonanie listy kontrolnej oraz brak kontroli położenia podwozia zarówno przez pilota ucznia jak i pilota egzaminatora;
3) Utrata świadomości sytuacyjnej (ang. situational awarness) przez pilotów.
https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0048/
2023-0063samolot
AT-3 R100
PIOddanie drążka sterowego od siebie, po odbiciu samolotu od ziemi.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0063/
2023-0074samoloty:
Textron Aviation Cessna 152,
Costruzioni Aeronautiche Tecnam P2006T
IKontynuowanie podejścia do lądowania pomimo braku kontaktu wzrokowego z samolotem poprzedzającym, co spowodowało niebezpieczne zbliżenia.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0074/

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content