Nr PKBWL | Statek powietrzny | Klasa | Przyczyna/-y | RK/Uchwała |
---|---|---|---|---|
2022/2456 | samolot Tecnam P2006T | PI | Przyczyną zdarzenia było zastosowanie przez producenta samolotu Tecnam P2006T niewłaściwych elementów w układzie wypuszczania i chowania podwozia samolotu. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-2456/ |
2023-0020 | szybowiec PZL KR-3 Puchatek | PI | Błąd w technice lądowania polegający na: 1) zbyt wysokim wyrównaniu szybowca w trakcie lądowania; 2) zbyt gwałtownym dociągnięciu drążka sterowego na siebie w trakcie wytrzymania. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0020/ |
2023-0024 | samolot Zenair CH 601 | W | Wykonanie przez pilota startu na przeciążonym samolocie, przy prawdopodobnie zmniejszonej mocy silnika wskutek oblodzenia gaźników. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0024/ |
2023-0044 | szybowiec Rolladen-Schneider LS-4 | W | 1) Zbyt późno podjęta decyzja o lądowaniu w terenie przygodnym. 2) Brak przelotu nad terenem wybranym do lądowania, w celu sprawdzenia czy nadaje się on do wykonania lądowania. 3) Przetoczenie się szybowca przez niewidoczne w trakcie dobiegu zagłębienie w ziemi | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0044/ |
2023-0048 | samolot Tecnam P2006T | PI | 1) Brak wypuszczenia podwozia do lądowania; 2) Niewłaściwe wykonanie listy kontrolnej oraz brak kontroli położenia podwozia zarówno przez pilota ucznia jak i pilota egzaminatora; 3) Utrata świadomości sytuacyjnej (ang. situational awarness) przez pilotów. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0048/ |
2023-0063 | samolot AT-3 R100 | PI | Oddanie drążka sterowego od siebie, po odbiciu samolotu od ziemi. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0063/ |
2023-0074 | samoloty: Textron Aviation Cessna 152, Costruzioni Aeronautiche Tecnam P2006T | I | Kontynuowanie podejścia do lądowania pomimo braku kontaktu wzrokowego z samolotem poprzedzającym, co spowodowało niebezpieczne zbliżenia. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0074/ |
Komunikat PKBWL dot. raportu końcowego o nr 2019/3243
Informujemy o zakończeniu wznowionego badania wypadku skoczków spadochronowych, do którego doszło 5 sierpnia 2019 r. w rejonie lotniska Kołobrzeg-Bagicz (EPKG)