Zakończone badania PKBWL – czerwiec 2023

Nr/Statek powietrzny Klasa Przyczyna/-y RK/Uchwała
2017/0148


Piper PA-28R-201

W 1) Nieprawidłowa ścieżka podejścia do lądowania, której efektem było przyziemienie samolotu przed RWY THR.


2) Brak interwencji egzaminatora na złe planowanie do lądowania.

2017-0148


2017/2271


Paralotnia, skrzydło TRIPLE SEVEN ROOK S

W 1) Podejście i lądowanie w miejscu do tego nieodpowiednim, po zawietrznej stronie lasu


i w turbulencji.


2) Nieopanowanie sterowania paralotnią po zdeformowaniu się skrzydła.

2017-2271


2019/0620


Diamond DA42

PI Podjęcie decyzji o wykonaniu lądowania na zamkniętym lotnisku.

2019-0620


2019/2859


TECNAM P2008 JC

PI Nieprzekazanie informacji o skokach spadochronowych załodze samolotu wlatującego


w rejon lotniska.

2019-2859


2020/1506


KR-03 A Puchatek

PI Spóźniona reakcja instruktora na błąd ucznia-pilota.

2020-1506


2022/2700


Cessna C 152

W Wejście samolotu w niekontrolowaną spiralę, zakończoną zderzeniem z ziemią.
Komisja nie była w stanie ustalić przyczyny wejścia samolotu w spiralę.

2022-2700


2022/3010


Schleicher ASG 29 (ASW-27-18E)

W 1) Brak decyzji o przerwaniu lotu i wykonaniu lądowania po nieudanej próbie nabrania wysokości w kominie termicznym.


2) Rozpoczęcie uruchamiania silnika dolotowego na zbyt małej wysokości, co
w końcowej fazie lotu spowodowało działanie pilota w deficycie czasu.


3) Próba wykonania zakrętu o 180° na zbyt małej wysokości.

2022-3010


2023-0009


Auster GTM


(SOL Paragliders)

W 1) Niski lot nad trudno dostępnym terenem (woda i las), poza strefą dolotu lotem szybowym do okolicznych pól.


2) Usterka zespołu napędowego – wyłączenie się silnika w locie, spowodowane prawdopodobnie usterką układu zapłonowego.


3) Lądowanie awaryjne z niepracującym silnikiem, w miejscu nie gwarantującym bezpiecznego przebiegu lądowania.


4) Przewrócenie (przekoziołkowanie) zestawu po wodowaniu, odwrócona pozycja wózka wraz z przypiętym uprzężą pilotem, zaplątanie pilota w linki i czaszę skrzydła.


5) Nadmierne zaufanie do nowego, nieznanego i niecertyfikowanego sprzętu


(zespołu napędowego).

2023-0009


2023-0023


Aero AT-3 R-100

I Niewłaściwe wykonanie przeglądu przedlotowego –
pozostawienie wodzidła założonego na przedniej goleni podwozia.

2023-0023


W – wypadek       PI – poważny incydent        I – incydent   

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content