NR SP KLASA* | PRZYCZYNY | RAPORT KOŃCOWY/ UCHWAŁA |
2023-0008 balon Cameron Z-160 W | Nie zostały określone (Raport Wstępny). | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0008/ |
2023-0006 samolot SportStar RTC W | Nie zostały określone (Raport Wstępny). | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0006/ |
2023-0005 śmigłowiec Robinson R22 BETA W | Nie zostały określone (Raport Wstępny). | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0005/ |
2022/3877 motoszybowiec HB-23/2400 PI | Prawdopodobnie twarde przyziemienie spowodowane lądowaniem podczas silnej turbulencji. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3877/ |
2022/3434 samolot, Aero AT-3 R100 W | Wyłączenie silnika w locie z powodu braku paliwa w zbiorniku, na który ustawiono zasilanie. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3434/ |
2022/3025 motoparalotnia W | Komisja nie określiła przyczyny zdarzenia. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3025/ |
2021/1048 Wiatrakowiec TERCEL W | Oderwanie się w locie jednej z trzech łopat śmigła pchającego Kaspar Ka-2/3-LT zastosowanego w wiatrakowcu. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-1048/ |
2020/3656 samolot Cessna C-150 W | Utrata mocy silnika spowodowana oblodzeniem gaźnika przy niewłączonym układzie podgrzewania, co doprowadziło do awaryjnego lądowania i kapotażu. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2020-3656/ |
2020/1581 śmigłowiec Guimbal Cabri G2 W | Błąd w technice pilotażu polegający na dynamicznym przemieszczeniu dźwigni skoku i mocy do maksymalnego górnego położenia, przy jednoczesnym, dużym kącie nachylenia tarczy wirnika głównego w wyniku przemieszczenia drążka sterowania okresowego w skrajnie tylne położenie. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2020-1581/ |
2019/0547 samolot, Boeing 737-800 W | Nieuzasadnione zgłoszenie do ATC minimalnej ilości paliwa, w sytuacji gdy kolejny EAT nie spowodował zmniejszenia ilości paliwa do poziomu zbliżonego do ostatecznej rezerwy. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-0547/ |
2018/0503 samolot Learjet 60XR W | Błędne ustawienie w FMS wartości prędkości pionowej samolotu. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2018-0503/ |
2016/1900 samolot Tecnam P2008-JC W | Wykonanie zakrętu do lotniska, po spadku mocy silnika, na małej wysokości, bezpośrednio po starcie. | https://pkbwl.gov.pl/raporty/2016-1900/ |
*W – Wypadek, PI – Poważny Incydent, I – Incydent, SP – statek powietrzny