Zakończone badania PKBWL – marzec 2023

NR SP KLASA*  PRZYCZYNYRAPORT KOŃCOWY/
UCHWAŁA
2023-0008 balon
Cameron Z-160 W
Nie zostały określone (Raport Wstępny).https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0008/
2023-0006
samolot
SportStar RTC W
Nie zostały określone (Raport Wstępny).https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0006/
2023-0005 śmigłowiec Robinson
R22 BETA W
Nie zostały określone (Raport Wstępny).  https://pkbwl.gov.pl/raporty/2023-0005/
2022/3877 motoszybowiec HB-23/2400 PIPrawdopodobnie twarde przyziemienie spowodowane lądowaniem podczas silnej turbulencji.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3877/
2022/3434 samolot, Aero AT-3 R100 WWyłączenie silnika w locie z powodu braku paliwa w zbiorniku, na który ustawiono zasilanie.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3434/
2022/3025 motoparalotnia WKomisja nie określiła przyczyny zdarzenia.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3025/
2021/1048 Wiatrakowiec TERCEL WOderwanie się w locie jednej z trzech łopat śmigła pchającego Kaspar Ka-2/3-LT zastosowanego w wiatrakowcu.    https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-1048/
2020/3656 samolot
Cessna C-150 W
Utrata mocy silnika spowodowana oblodzeniem gaźnika przy niewłączonym układzie podgrzewania, co doprowadziło do awaryjnego lądowania i kapotażu.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2020-3656/
2020/1581
śmigłowiec
Guimbal
Cabri G2 W
Błąd w technice pilotażu polegający na dynamicznym przemieszczeniu dźwigni skoku i mocy do maksymalnego górnego położenia, przy jednoczesnym, dużym kącie nachylenia tarczy wirnika głównego w wyniku przemieszczenia drążka sterowania okresowego w skrajnie tylne położenie.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2020-1581/
2019/0547 samolot, Boeing
737-800 W
Nieuzasadnione zgłoszenie do ATC minimalnej ilości paliwa, w sytuacji gdy kolejny EAT nie spowodował zmniejszenia ilości paliwa do poziomu zbliżonego do ostatecznej rezerwy.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2019-0547/
2018/0503
samolot
Learjet
60XR W
Błędne ustawienie w FMS wartości prędkości pionowej samolotu.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2018-0503/
2016/1900
samolot
Tecnam P2008-JC W
Wykonanie zakrętu do lotniska, po spadku mocy silnika, na małej wysokości, bezpośrednio po starcie.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2016-1900/

*W – Wypadek, PI – Poważny Incydent, I – Incydent, SP – statek powietrzny

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content