Zakończone badania PKBWL – grudzień 2022

Przedstawiamy poniżej wykaz zakończonych badań PKBWL w grudniu 2022 roku. Wszystkie raporty końcowe i uchwały z przedstawionych badań można odnaleźć w zakładce Badane zdarzenia.

NR/ STATEK POWIETRZNYKLASA*PRZYCZYNARAPORT KOŃCOWY/
UCHWAŁA
2020/905 samolot, Aero AT-3 R100INiezgłoszenie się pilota samolotu SP-CLG na częstotliwości FIS po opuszczeniu Strefy Ruchu Lotniskowego (ATZ) Mielec.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2020-0905/
2020/3923 paralotnia Mac Para Progress 2-33WUtrata świadomości sytuacyjnej ucznia-pilota.   
2020/3923 samolot, Boeing 777INieuzasadnione opuszczenie stanowiska operacyjnego przez jedynego kontrolera w organie Kontroli Zbliżania.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2020-3923/
2021/845 samolot, Diamond DA20-C1INieprawidłowe poprawianie błędu odbicia się samolotu od pasa w trakcie lądowania.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-0845/
2021/1052 samolot, EV-97 Eurostar SLWNieopanowanie sterowania samolotu podczas rozbiegu oraz brak decyzji o przerwaniu startu po utracie kierunku podczas rozbiegu.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-1052/
2021/1202 samolot, Cessna 152IKontynuowanie lądowania przy zajętej drodze startowej.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-1202/
2021/3572 spadochron Sabre 170WKomisja nie ustaliła jednoznacznej przyczyny wypadku.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-3572/
2021/4355 samolot, Cessna 150 HPIWykonywanie holowanych lotów paralotniowych be wyłożonych wymaganych znaków oraz niezauważenie przez załogę SP-KAY prowadzenia operacji lotniczych na lądowisku EPWE. https://pkbwl.gov.pl/raporty/2021-4355/
2022/1940 Bombardier Q400INieprawidłowa praca czujnika zbliżeniowego lewego podwozia głównego skutkująca błędem PSEU.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-1940/
2022/3863 szybowiec, SZD-38A Jantar 1WNiewłaściwe rozplanowanie manewru do lądowania (wykonanego z wiatrem) oraz prawdopodobne zacięcie mechanizmu blokowania podwozia.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-3863/
2022/4974 Szybowiec, SZD-9 bis „ Bocian 1E”PIPrawdopodobnie brak sprawdzenia zablokowania tylnej osłony kabiny bezpośrednio przed startem szybowca.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-4974/
2022/5226 samolot, Tecnam P2008-JC / samolot, Cessna 172MIWykonanie niestandardowego wlotu samolotu Tecnam w rejon kręgu nadlotniskowego około 300 ft powyżej jego wysokości. https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-5226/
2022/5876 motoparalotniaWBłąd w technice pilotażu polegający na nieopanowaniu sterowania w zakręcie i braku umiejętności wyprowadzenia ze spirali.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-5876/
2022/6070 szybowiec, SZD-50-3 „Puchacz”WPostępujące pękanie osi zawieszenia pedałów steru kierunku (zmęczenie materiału), prowadzące do wyłamania osi i odpadnięcia pedału od konsoli.https://pkbwl.gov.pl/raporty/2022-6070/

*W – Wypadek, PI – Poważny Incydent, I – Incydent, SP – statek powietrzny

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content