Zakończone badania PKBWL – Styczeń 2023 r.

Przedstawiamy poniżej wykaz zakończonych badań PKBWL w styczniu 2023 roku. Wszystkie raporty końcowe i uchwały z przedstawionych badań można odnaleźć w zakładce Rejestr zdarzeń.

Nr/Statek powietrznyKlasaPrzyczynaDziałania naprawcze/profilkatyczneZaleceniaUwagi
2020/2872 spadochron tandemowy Sigma II 340W1. Błąd pilota tandemu – zła ocena sprawności spadochronu po otwarciu.
2. Lądowanie z tylno-bocznym wiatrem, z dużą prędkością względem ziemi i prawdopodobnie w konfiguracji przeciągnięcia skrzydła.    
Nie zaproponowano.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2021/1501 samoloty: Cessna 152; AERO-AT3-R100INiewłaściwa analiza sytuacji ruchowej w kręgu nadlotniskowym.Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez podmiot badający.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2021/3594 samolot, Boeing 737-400-42CISpadek ciśnienia w kabinie był spowodowany awarią panelu sterowania tym ciśnieniem w kabinie.Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez podmiot badający.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/2075 motoparalotnia i samolot Tecnam P2008-JCINiewłaściwa obserwacja przestrzeni powietrznej przez pilota motoparalotni w rejonie lotniska.Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez podmiot badający.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/2657 samolot, Piper Pa-28-140INieprawidłowe zarządzanie paliwem.Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez podmiot badający.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/3446 samoloty: Airbus A321, De Havilland DHC8-400IPrzyczyną zbliżenia samolotów była chwilowa utrata świadomości sytuacyjnej przez kontrolera APP.Nie zaproponowano.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/4349 samolot Tecnam P2006TI1. Nie-wypuszczenie podwozia przed lądowaniem. 2. Brak wystarczającego nadzoru ze strony instruktora.    Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez organizatora skoków.  Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/4706 szybowiec, SZD-9 bis „Bocian 1E”PIZniżanie się szybowca w miejscu nieprzewidzianym do wykonywania podejścia do lądowania, do wysokości niezapewniającej bezpiecznego przelotu nad przeszkodami terenowymi.Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez użytkownika SP.  Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/5129 Szybowiec, SZD-51-1 „Junior”WBłąd w technice pilotażu polegający na nieumiejętnym utrzymaniu równowagi podłużnej szybowca i niewłaściwym poprawianiu kangura w początkowej fazie startu za wyciągarką.Akceptacja działań profilaktycznych wykonanych przez użytkownika SP.  Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
2022/7286 szybowiec, SZD-48A Jantar Std. 2PIPotrącenie i odblokowanie przez pilota prawej dźwigni blokowania osłony kabiny podczas przestawiania do przodu dźwigni wypuszczania podwozia, co spowodowało powstanie szczeliny między osłoną kabiny a kadłubem.    Nie zaproponowano.Nie określono.Nie wymaga dalszych działań.
*W – Wypadek, PI – Poważny Incydent, I – Incydent, SP – statek powietrzny

Najnowsze Aktualności

500 233 233

phone 24h

kontakt@pkbwl.gov.pl

Skip to content